2011. augusztus 1., hétfő

Versek


Ha én gazdag lennék


„Amikor verset ír az ember,
nem írni volna jó.”
(József Attila)

Lap fölé hajolva
tollam a kezemben,
úgy írok verset, de
máshoz volna kedvem.

Lehetnék ma gazdag,
nem egy szegény költő;
ilyen ez a sors is,
csúful nyelvet öltő.

Utazhatnék hajón,
messze óceánon;
két fa közt ringhatnék
hűsön függő ágyon.

Élhetnék hegyekben,
ehetnék nagyokat;
nem dolgoznék annyit,
alhatnék napokat.

Viszont, nem hogy lenne
minden ujjamra egy nő,
megelégszem egyel,
ki most szobámba jő.

„Nekem írsz, drágám?
Csókot adhatok-e?”
Ez az amit soha
már nem cserélnék le.

Intés az írókhoz


Amikor a szó elvész,
vagy nem szólhatod,
halott ember vagy:
nincs mit mondanod!

Ezért küzdj az
utolsó szó jogáért,
az emberért magáért!

Gondolataidban
légy önmagad!
Mindig legyen
még egy
szavad!

Szégyen


Míg távol voltam,
az Ősz írt nekem;
a kapun belül
átestem a leveleken.
A postás már bizonyára
nagyon unhatta,
s szétöntötte őket egy
fa alatt az udvarra.

Régen feladhatta,
sárgultak lapjai,
sokáig másutt voltam.
Távollétem napjai
Feledtették őt
el velem?
Az elmúlt nyár?
A hiába-szerelem?

Erezetes sorai
hétrét remegnek.
Azt írja: „Elmúltam,
nemsokára temetnek.”
Mikor érkezhettek?
Egyikre sincs írva.
Már elkéstem. Belém mar
a tél fagyos pírja.

Szüntelenül


Rád gondolok, tehát vagyok
a bűnös, aki voltam.
Jövök, mert híjával
találtattam a pokolban.
A többiekkel ellentétben
volt valami bennem,
vétkeimen kívül az,
hogy: hiszek Istenben.

Megnyitom az ajkam, de
nem azért, mert vacog,
s két kezet sem nagy
bajomban kulcsolok.
Egyszerűen szeretnék
hálát adni neked,
amiért a lehető
legbűnösebbet is szereted.

Nem lehetek más,
Mint földi szökőkutad.
Uram, igédet csobogom,
de karod visszahullat,
mint magot a rossz Földre,
én mégis növök feléd.
Egyedüli bizodalmam,
Istenem, csak te légy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése