2011. augusztus 31., szerda

Versek


Ikarusz szerelme


Daidalosz angyal akart lenni.
Látta, hogy minden az égre kiált:
a megöltek vére napnyugtakor,
de nem hagyhatta szeretett fiát,

aki szerelmese volt a napnak.
Nem félte azt, ami mint egy virág
nyílik ki felhő szirmai mögül;
mint egy tenyér, kap utána faág.

Megsiratnám a fiú halálát,
de könnyeim már el is halnak
mielőtt még megszülethetnének.
Így csak magamban tartom, mint a nap.

Tollpróba: egy, kettő …

Vissza a költészethez


Ahogyan az árnyék sem
hasítja fel a földet,
igazából még én sem
szabadulhatok belső
énem őrsége alól;
visszatérek hozzá, a
költészethez, hisz egykor
lelki gazdaggá tett ő. 
Eltévedtem a jólét
szép labirintusában
vétkeznem kellett, hogy a
paradicsomból Isten

kivezessen, s már egy
Minotaurusz-angyal –
ha visszatérek – képes
elvenni az életem.

Adoptált kis gyermekem,
ismerd meg hát szülőd.
Oly jó a viszontlátás!

Én gondoltam ám reád!
Egyedül az emlékek
képeit lehetetlen
széttépni, széttörni azt
a tükröt, mit víz ád.

Egy rímben megragadlak
a két kezednél fogva;
átölellek egy képben.
Hangom, hogy el ne nyelje
a tér hatalmas füle,
minden egyes szavamat
tollmikrofonba mondom:
a költészet szívébe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése