2011. augusztus 3., szerda

Versek


Az első hópelyhet


Az első hópelyhet
szemeidben láttam.
Mindketten siettünk.
Már félholtra váltan
sírtál, te lány, és én,
a könnytelen fiú
megelőztelek, mint
az esőt a ború.

Emlékszem, elestél.
Lassan visszanéztem.
Szánalomra méltó
voltál ott fél-térden.
Szemeimbe néztél,
két áldott szép felleg
gomolygását láttam
benne, és a mennyet.

Fölsegítettelek.
A nagy tél-hidegben
csillagfény ragyogott
mosoly-kék szemedben.
Hazafelé menet
azt vehettük észre,
gyászruhánk eltűnt az
első hóesésbe’.

Őszöröm


Léptelen az őszi erdő,
csendes mindenütt;
csodálata bennem úgy nő,
menten szíven üt.

Sokan temetnek. Én inkább
kijöttem ide:
a pillanat egyre ritkább,
kifakul színe.

Már csak itt van elevenzöld,
piros és sárga,
véres-aranyozott a föld,
oly jó illata.

Kopár fák húrjain itt még
lágyan lengedez
szél-finoman egy réges-rég
feledett lemez.

A csodás még csodásabb, ami
Szép volt, az még szebb.
Varázsodat megérezni
nekem engeded.

Az ősz nem elmúlás és nem
bánat, gyász, halál.
Megkapó káprázat minden,
ahogy rád talál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése