2011. július 26., kedd

Rövid versek


Cím a végén


Kedvesem, bárhogy is,
de tudnod kell, anya vagy.
Szerelmen kívül
Fogantál szavakat,
Szültél a világra
szerelmes verseket,
de én nevelem és
dédelgetem őket.

Hűtlen lettél kedvesedhez,
s csak az övé a játék.
Nem hallod, mint tanulnak
beszélni. Pár hét
múlva elindulnak
tőlem hozzád.
Valamennyinek egy
szó hagyja el az ajkát:
Szeretlek!

Arc poétika


Míg koponyám
kezemben forgatom
fogan meg bennem
a Shakespeare-i kérdés:
a gondok még csak
pelyhedznek államon,
s az élet nem-e egy tévedés?


Én + te


Kezdetben teremtettem én,
egyedüli ember
meny és föld ölén.
Látta az Úr, számomra
nem jó egyedül,
téged küldött mellém
magányomra ellenszerül.
Nekünk adott mindent:
a virágot, a világot,
míg gyökeret nem vert
közöttünk a szerelmi átok.
Eddig elmentél mellettem,
elmentem melletted.
Nem éreztük egymás
Lényét, csak, mint testvérek.
Ám szerelmet szakajtottál
s megkínáltál engemet.
Észrevetted más vagyok,
és én is észrevettelek.
Szégyelltem magamat,
szégyellted magadat,
mindketten tudtuk,
egy a szent akarat.
Véget ért az éden.
Azóta küszködünk
a felejtés kezdetében.

Emlékvers

Soha el nem tűnő
délibáb vagy,
megfoghatatlan
és örök.
Láttalak ezernyi
látomásban.
Szerettelek, ezért
mindent köszönök.


A szerelemre


Vége! Nem érdekel, hogy
a szívem kéri-e.
Mint pontnál, halkuljon el
a hév a mondat végire.
A következő pár sor
már új élet legyen,
bekezdéssel, új szavakkal
egy tiszta lap széliben.

Esti kép


Sötét van. Csata
utáni porfelleg.
Az elfárasztott tér
ködtől vészterhes.
Sebesültjeit
szedegeti a határ,
a megfáradt munkás
hazatalál.

Édesanyámhoz

Első csillagom te voltál, anyám,
minden egyes sötét egyedüli éjszakán.
Tőled indultam s vissza hozzád érkezek
kísérjenek bár tejútrendszerek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése